hk.jpg
Fakta z historie:
  • výpravní budova je v pořadí již třetí přijímací budovou hradeckého nádraží
  • první hradecké nádraží bylo postaveno v letech 1855-1857
  • stavba druhého nádraží byla dokončena roku 1894
  • roku 1894 již kryté dobře osvětlené nástupiště
  • v letech 1897-1900 jsou budovány další koleje
  • roku 1902 je postavena nová administrativní budova lokomotivního depa
  • roku 1929 začíná již třetí etapa budování hradeckého nádraží
  • v letech 1928-1932 výstavba budovy ředitelství státních drah(Ulrichovo nám.)
5.png
6.png
4.png
nedostupné!

nedostupné!

Info: Tato sekce se pro vás připravuje

První nádraží
 

  • budova vystavěna v roce 1857
  • novogotický sloh, budovu navrhl Vincenc Daniel
  • v roce 1871 byla postavena první reprezentativní staniční budova
  • jednalo se o rozšíření původní budovy z roku 1857 podle návrhu Rudolfa Freye
Hradec_Králové_hlavní_nádraží_(1857_+_1873).JPG

Druhé nádraží

 
  • v roce 1893 byla postavena administrativní budova k jižní str. původní budovy
  • rozšíření kolejiště v roce 1897, 1900 a později v letech 19231925
  • v roce 1901 postavena výtopna pro 35 lokomotiv
  • v roce 1902 postavena administrativní budova depa
Hradec_Králové_hlavní_nádraží_1893_(druhé_nádraží)(1).JPG
Celkový pohled na kolejiště od plotišťského viaduktu (1926)
Celkový pohled na kolejiště od plotišťského viaduktu (1926)
Autobusy a taxíky před starým nádražím (1930)
Autobusy a taxíky před starým nádražím (1930)
nedostupné!

nedostupné!

Info: Tato sekce se pro vás připravuje

Třetí nádraží

 
  • budova byla postavena za první republiky
  • cestujícím slouží od roku 1935
  • budovu navrhl v duchu moderního klasicismu Ing. Václav Rejchl
  • v roce 1929 začal základní výkop pro založení stavby
  • 3. května roku 1958 vyhlášena kulturní památkou
  • před rokem 1935 bylo zbouráno původní nádraží
HK old 15.jpg
Pohled na novou budovu, v popředí demolice starého nádraží (před 1935)
Pohled na novou budovu, v popředí demolice starého nádraží (před 1935)
1.png
nedostupné!

nedostupné!

Info: Tato sekce se pro vás připravuje
 

Současnost

Popis stanice

 
  • významný železniční dopravní uzel
  • pět železničních tratí od Pardubic, Týniště nad Orlicí, Jičína, Jaroměře a Chlumce nad Cidlinou
  • depo kolejových vozidel - provozní jednotka Hradec Králové
  • sedm vleček, myčka kolejových vozidel a opravna vozů
Bez názvu.jpg

Informační systém

 
  • hlasovým systém HIS
  • vizuálním informačním systémem VIS (led panely)
  • Hlasový informační systém namluvil Václav Knop
IMAG0116.JPG

Trakční a proudová soustava

 
  • stanice je elektrifikovaná
  • trakční vedení je rozděleno na čtyři trakční úseky
  • v trolejové síti je stejnosměrný proud o napětí 3 kV
  • výška trolejového vedení ve stanici je 5,6 m
  • elektrifikované jsou tratě Velký Osek – Choceň (020), Pardubice – Jaroměř (031)
IMAG0109.JPG
Zabezpečovací zařízení ve stanici
 
Upozornění! Tato sekce se pro vás připravuje do nového kabátu.

NEDOSTUPNÉ!
 
Stickers/Samolepky TKHK zde
Kalendáře TKHK 2018

 
Bez názvu11.png
HENRY.png
panter.jpg
Návštěvnost
VEZ52012-1207WEB3001.jpg
TRATĚ HRADEC - VIDEO
Novinka
Náš YouTube kanál - videa
yt.jpg
5let.jpg
vlakem.png
Obrázek v záhlaví/zápatí: Petr Stříteský / Petr Kaiser
  www.facebook.com/tratehradec                        
Stránka Tratě kolem Hradce Králové používá cookies, které nám umožňují shromažďovat informace a vylepšovat webové stránky. Přečtěte si více o cookies a jejich nastavení ve Vašem prohlížeči.

Webdesign František Štěpnička

Name
Email
Comment
Or visit this link or this one